Szöveges összefoglaló-Információs nap I.
A rendezvényre az Esze Tamás utca 2. szám alatt került sor. A valamennyi szükséges technikai feltétel rendelkezésre állásával előkészített rendezvényt megelőzően két alkalommal kerültek kiküldésre elektronikusan meghívók, készült és került célzottan kihordásra nyomtatott meghívó, valamint sor került telefonos és személyes meghívásra, részvételre irányuló motiváló, invitáló tevékenységre. A kapott visszajelzések alapján a ténylegesen megérkezőknél több résztvevőre számítottunk, de az időjárás miatt a létszám így korrektnek tekinthető.
A NAPKÖR Társadalmi Innovációs Egyesület Munkaszervezet Vezetője, Bagosi Ágota köszöntőjét, megnyitóját követően a tervezett program szerint került sor az előre jelzett témakörök megtárgyalására. A Munkaszervezet képviselői mellett Marton András, Kiss József és több civil vezető is előadott a témákban.
Elsőként a beadott kérelmek, állapota, aktuális helyzete volt a téma. Az előadók megosztották információikat egyrészt a TOP-7.1.1-16-H-072-1 felhívásra tavaly és idén beadott támogatási kérelmekről, másrészt az első és második körös további (TOP-7.1.1-16-H-072-2, TOP-7.1.1-16-H-072-3, TOP-7.1.1-16-H-072-4, TOP-7.1.1-16-H-072-5) támogatási kérelmek aktuális helyzetéről, információiról. A felmerült eljárási feladatok, hiánypótlások, illetve azok elvégzésének, végrehajtásának tapasztalatai egyaránt elősegítik a még nem érintett pályázók felkészülését a várható feladatokra. Természetesen kérdések feltételére is lehetőség nyílt, melyekre mindenki megkapta a választ.
A végrehajtandó módosítások körében először a korábbi fejleményekről esett szó, majd a BÉK-ÁPI/35-370/2019számú feladat-megszabásról. Eszerint az alábbiak szerinti eljárást kell elvégeznie az érintetteknek:
„Értesítjük Önöket, hogy a korábbi tájékoztatással ellentétben az Irányító Hatóság a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet (továbbiakban Rendelet) 5. melléklete alábbi pontjára hivatkozva azokban az esetekben is kötelezővé teszi a Szakmai megvalósításban közreműködő munkatársak személyi jellegű ráfordításainak (azaz a Vetítési alapnak) betervezését a projekt költségvetésébe, ha a támogatási kérelem/projekt eredetileg tervezett költségvetésében nem szerepel elszámolni tervezett közvetett költség. Illetve emellett legalább egy, az adott felhívásban nevesített egyszerűsített elszámolással érintett közvetett költség betervezése is kötelező.
A Rendelet hivatkozott pontja: „7.6.2. Ha egy ESZA-ból finanszírozott projekt támogatási összege nem haladja meg az 50 000 eurót és egyéb szabályok nem zárják ki az egyszerűsített elszámolási módok alkalmazhatóságát, akkor legalább egy költségelem tekintetében alkalmazni kell az egyszerűsített elszámolási módot.”
Kérjük Önöket, hogy ennek megfelelően szíveskedjenek tájékoztatni azon ESZA-s projektek Kedvezményezettjeit, ahol a költségvetésében nem szerepel az elszámolható költségek között az adott felhívás szerinti közvetett költség, hogy a fentiek alapján kötelező a Vetítési alap és legalább egy egyszerűsítet elszámolás alá eső közvetett költség betervezése a költségvetésbe elszámolható költségként.
A költségvetés ezen módosításának legkésőbb a záró elszámolás benyújtásáig meg kell történnie, és legkésőbb a záró kifizetési igénylésben elszámolásra kell hogy kerüljön a vetítési alap azaz a Szakmai megvalósításban közreműködő munkatársak személyi jellegű ráfordításainak költsége és legalább egy, az adott felhívás szerinti közvetett költség.”
Elhangzottak a már elfogadott változatok, a felhívásból és kapott módosítási feladatból levezethető más lehetséges megoldások, azok hatásai, következményei, valamint a későbbi kifizethetőséghez tartozó feltételek, előírások, adminisztrációs szabályok is. A konkrét részlet-megoldások mellett az információkérések, szakmai segítségek lehetőségeit is tisztáztuk, rögzítettük.
A projektekkel kapcsolatos műszaki, kommunikációs elvárások körében részletesen elhangzottak a meghívókkal, azok megküldésével kapcsolatos előírások, a szükséges „ügymenet” részletei, majd a projekttáblához, annak használatához, a használat dokumentálásához kapcsolódó ismeretek is.
Aprólékosan áttekintésre kerültek a beszerzések, közbeszerzések szabályai, a szükséges dokumentációs, eljárási, adminisztratív feladatok, tennivalók, az esetleges in house eljárások követelményei, alkalmazási körülményei.
A beszerzések, szolgáltatások igénybevétele dokumentálása mellett a kifizetési kérelmek, illetve a projektmegvalósítás nyomtatványai, iratmintái is teljes-körűen áttekintésre kerültek. Megtörtént a szükséges minták összegzése, illetve a mintacsomag tartalmának megbeszélése is.
Az egyebekben a résztvevők kérdéseire válaszoltak az előadók, illetve több vélemény is elhangzott, a melyek a kritikaitól az együttműködést ajánlóig többféle irányultságúak voltak.
A rendezvény tudásátadó, gyakorlati metodikákat bemutató részét követően, a tervezett időszakon időben jelentősen túlhaladva, a jelen lévők a büfé-szolgáltatás igénybevétele mellett vitatták meg az elhangzott információakat, ismereteket.